تولیدکننده جوراب

  • ۰
  • ۰

جوراب ایرانی

 

باید ابتدا بدانید که هدفتان از ایجاد این کارگاه چیست؟

همیشه سفرهای بزرگ با گامهای کوچک آغاز می شود. ضرب المثلی می گوید “سنگ بزرگ علامت نزدن است” پس گامهایتان را کوچک بردارید. گام به گام تا انتهای جاده!!

اگر به فکر این هستید که بتوانید ظرف شش ماه یک شرکت تولیدی با ظرفیت بالا داشته باشید و چند میلیون تومان سودآوری داشته باشید مطمئن باشید از پس کار بر نمی آیید!!

به کم قانع باشید و به این نکته ایمان بیاورید که هرآنکه دندان دهد نان دهد! خداوند رازق و روزی دهنده انسانهاست. پس اگر در کنارتان همسایه ای دیگر نیز چنین کارگاهی دارد حسودی نکنید و حسادت را به رقابت تبدیل کنید!!

یک دستگاه جوراب بافی اتومکانیک را می توان در یک اتاق یا گوشه ای از حیاط  و یا یک انباری کوچک جای داد. پس ابعاد بزرگی ندارد. در یک فضای 6 متری می توانید کارگاهتان را براحتی  دایر کنید.

برای شروع کار شما نیاز به دستگاه جوراب بافی اتومکانیک ، یک دستگاه زیگزال زن و ماشین پس دوز  و یک جفت اتو دارید.

سرمایه تقریبی برای شروع کار و ماشین آلات و تجهیزات و مواد اولیه شامل نخ و سوزن و کش و وسایل بسته بندی  و حمل و نقل و آموزش و … حدود 6 میلیون تومان برآورد می شود.

بسیاری از دوستان که مارا مورد لطف و عنایت خویش قرار می دهند و درخواست مشاوره دارند بیشتر تمایل دارند که روی دستگاه های کامپیوتری و زنانه بافت کار کنند و در شروع کار چند نوع محصول تولید کنند. نه اینکه میسور نباشد اتفاقا هست! در صورتی که شما نیروی ماهر باشید خواهید توانست.  اگرچه این خواسته بسیار عقلانی و مقتصدانه است ولی این نکته را باید در نظر داشت که نیروهای مبتدی به این آسانی نمی توانند با دستگاه های کامپیوتری کار کنند.

مدت زمانی که برای کار با دستگاه های کامپیوتری لازم است حداقل چهارماه است که شما بتوانید چند نوع جوراب را با سلیقه خود تولید کنید. این به هیچ وجه بد نیست و خوبست ولی ما از نقطه نظر دیگری به این خواسته معقول می نگریم. خرید دستگاه های جوراب بافی کامپیوتری مرهون داشتن سرمایه بالای 15 میلیون تومان است. و ما فرضا اگر در طول مدت 2 ماه نتوانیم تولیدی بیش از 4هزار جین تولید کنیم قطعاً متضرر خواهیم شد. زیرا اگر همین سرمایه را در بانک بگذارید سودش بیشتر است. توصیه ما اینست از دستگاه های اتومکانیک با ظرفیت متوسط استفاده کنید به دو علت:

  1. کار کردن با آنها آسان است
  2. سرمایه زیادی نمی خواهد

و اگر احیاناً نتوانستید تولید خود را به 400 جین در یک ماه برسانید چندان هم متضرر نخواهید شد

نکته ای دیگر در خصوص دستگاه های کامپیوتری: دستگاه های جوراب بافی کامپیوتری با برق سه فاز کار می کنند که این امکان برای کسانیکه تمایل دارند در خانه کار کنند و مشاغل خانگی راه بیاندازند وجود ندارد.

دستگاه های اتومکانیک را خودتان می توانید سرویس کنید. (همراه آموزش ارائه می شود) ولی دستگاه های کامپیوتری ، برنامه ریز می خواهد و حتما باید اپراتور مربوطه اعزام شود. پس اگر دچار مشکل شدید امکان دارد تا 5 ماه هم در انتظار سرویس و اپراتور از ناحیه شرکت بمانید و دراین مدت سرمایه شما هیچ بهره ای ندارد و بیکار خواهید ماند.

براساس همین موارد و بسیاری موارد دیگر دستگاه کامپیوتری خصوصاً در شهرستانها در شروع کار پیشنهاد نمی شود

دستگاه های اتومکانیک از شما یک کارگر ماهر می سازد. در بسیاری از شهرها زنان خانه دار تولید کننده جوراب می باشند.

همیشه باید خلاق باشید و کنجکاو باشید:

شما با داشتن سه ماشین صنعتی توانایی های بسیاری را خواهید یافت:

  1. تولید جوراب (انواع و سایز مختلف در طرح های متنوع با ابتکارخود(
  2. همکاری با سایر تولید کنندگان البسه و پوشاک
  3. تولید و تکمیل انواع البسه خصوصاً لباس زیر

در کیفیت کار خود دقت کنید:

حضرت علی (ع) می فرمایند: هر آنچه را که برای خود می پسندی برای دیگران بپسند!!

  • شما زمانی محصولتان خریدار مخصوص خواهد داشت که خودتان لذت ببرید و پسند کنید. پس اگر در شروع کار پرتی یا ضایعاتی دارید هرگز بسته بندی و بفروش نرسانید. زیرا تبلیغات منفی ببار می آورد و دیگر مارک شما را نخواهند خرید!!
  • مواد اولیه و نخ های خود را از منابع معتبر خریداری نمایید. زیرا اگر نخ نامرغوب تهیه کنید به همان نسبت کیفیت تولیدتان ضعیف خواهد بود و این در فروش محصولتان تاثیر سوء می گذارد.
  • هرگز دلسرد نشوید!!
  • در هر کاری اعتماد به نفس بالا لازم است. تمام شرکت ها و افراد مشهور و صاحب نام برندهای معتبر ایران و جهان از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. اعتماد به نفس بالا حتی در کیفیت محصولات تولیدی شما تاثیر داشته و علم ثابت کرده که خریدار و مصرف کننده نیز متاثر از آن خواهد شد.
  • با افراد ترسو مشورت نکنید. ترس آنها و اما و اگرهای بی موردشان در شما ، اثر سوء می گذارد و اعتماد بنفس شما را کم می کند.
  • در ازای 10 ساعت کار روزانه بطور تقریبی شما قادر به تولید 400 جین جوراب خواهید شد. (هر جین 12 عدد می باشد) و اگر دو نفر هستید می توانید در دو نوبت روز و شب کار کنید و محصولتان را دوبرابر کنید
  • ۹۵/۰۴/۰۷
  • فاطمه جدیدی نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی